måndag 30 juli 2012

Telefonförsäljare

Jag är ledsen om du råkar vara telefonförsäljare. Det verkar vara ett hopplöst arbete. Hur många är det som uppskattar att telefonförsäljaren ringer? De säljer tvättmedel, tidningar, lotter till både det ena och det andra. Även Strumpor och underkläder går att sälja via telefon.
Förmodligen är det lönsamt eftersom det finns företag som gör det, men Laba kommer aldrig att ringa hem till dig. Behöver du nya strumpor, tror jag att du själv kan söka upp dem, antingen i vanlig butik eller på nätet. Bäst är förstås om du hittar dem på www.laba.se ;-).

Trots att jag inte tänker ringa till dig och lura på dig några strumpor eller nya trosor, så läser jag ändå på lite om telefonförsäljning. Driver man butik, spelar ingen roll om det är på nätet eller "i verkligheten" så måste man tänka på marknadsföring. T.om. Gekås i Ullared som aldrig annonserar i tidning eller någon annanstans, har en marknadsföringsavdelning. Så anledningen till att jag läser en telefonförsäljningsblogg full med telefonförsäljningstips är helt enkelt att bli bättre på marknadsföring. För även om jag inte gillar att bli uppringd av telefonförsäljare, så kan de en hel del om just marknadsföring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar