fredag 21 september 2012

Klart med Klarna

Jag jobbar varje dag med nya butiken, men det är inte alltid att allt syns. I denna veckan har jag till exempel lagt till betalningsalternativet faktura via Klarna. Klarna har vi länge använt som hjälp med alla fakturor. Klarna är ett stort och stabilt företag och har du som kund några frågor kring din faktura är det bara att ringa dem. Man kan också skriva ut kopia på sin faktura om den råkat komma bort. Det du inte ska göra med Klarnas fakturor, det är att glömma bort att betala dem. De är ganska snabba med att skicka påminnelser och det vill man ju inte ha.

Vill du inte betala mot faktura, så finns fortfarande Paypal alternativet kvar. I nästa vecka kommer också Payson att vara installerat och klart förhoppningsvis. Både hos Payson och Paypal kan du betala med ditt kort.

Utöver betalningsalternativen har vi lagt till några av våra damstrumpor i nya butiken. Det blir flera två-pack eftersom det blir billigast för dig som kund.

onsdag 5 september 2012

Supi strumpklämman


Tänk att en liten liten sak av plast kan göra så stor skillnad som strumpklämman gör. 
Att ta hand om tvätt är inte min favoritsyssla. Visst är det trevligt med rena kläder, men när man som jag har tre barn som envisas med att fylla tvättkorgen hela hela tiden, då ledsnar man ganska snart. Inte är det roligare att sortera och vika tvätten när man väl fått den ren. 

När jag såg strumpklämman första gången, tyckte jag den var lite dyr. Ungefär fyra kronor för en liten plastbit. Men det visade sig att den var värd betydligt mycket mer. Jag la ett gäng vid duschen och informerade hela familjen om hur den fungerar. 

Så fort man tagit av sig sina strumpor och ska lägga dem i tvätten, sätter man först på en strumpklämma. Sedan är det fritt fram att lägga dem bland alla annan tvätt. 

Alla tyckte det var spännande i början, vilken färg ska man välja... när ny-börjar entusiasmen lagt sig så var det redan en vana att sätta på klämman på strumporna.  Och för mig som sköter tvätten var det som en skänk från ovan. Nu slipper jag det som är tråkigast av allt med tvätten - strumpsorteringen. 

Strumporna hänger ihop från tvättkorgen, in i maskinen, upp på tork ställningen och när strumporna är torra, då tar jag av klämman och lägger den med de andra samtidigt som jag viker ihop strumporna. Nu behöver jag inte längre ägna en evighet åt att leta efter strumpor som ska passa ihop. Det är så skönt att äntligen kunna minska ner på tiden med tvätten. 

Nu finns äntligen Supi strumpklämmorna i lager igen. Vi har testat lite olika, men Supi klämman är bäst och under dagen kommer de att komma in i nya delen av Labas butik. Till strumpklämmorna...


tisdag 28 augusti 2012

Kika lite

Nu har de flesta av våra seamless underkläder kommit på rätt plats i nya butiken. Även trosor av bambu har hittat rätt. Det kommer såklart att tillkomma många fler produkter, men jag tänkte ändå låta dig tjuvkika lite. Nya butiken finns just nu på http://laba.se/strumpor-trosor-kalsonger/index.php/butik/.

Du kan faktiskt redan nu beställa via nya butiken. Men än är det bara förskottsinbetalning eller betalning via Paypal som är inlagt som betalningsalternativ. Paypal hade vi inte tidigare, men i samband med att vi fick nya butiken, tillkom det som betalningsalternativ.

Normalt brukar man inte släppa in kunder och besökare innan allt är klart, men Laba är inte som andra butiker. Laba gör saker med hjärtat och just nu säger Labas hjärta att kunderna ska få tjuvkika lite på bygget :)
Skicka gärna ett mail och berätta vad du tycker under arbetets gång. Adressen är linda@laba.se.




fredag 24 augusti 2012

Ingen hjälp

För ungefär ett år sedan bytte Laba butikssystem. Vi ville ha en lite modernare butik. Det vi fick var mycket riktigt en lite modernare butik, med snyggt bildspel på förstasidan och en ny trevlig design.

Företaget vi köpte tjänsten av verkade seriösa och trevliga. I alla fall till den dagen då vi betalat fakturan för det arbete de gjort. Sedan tog det stopp. Vi var inte nöjda och påpekade vissa detaljer som hade blivit lite tokiga. Nu, ett år senare har vi fortfarande inte fått hjälp med en del grundläggande saker och ger nu helt enkelt upp.

Även om vi hade fått hjälp med de saker vi vill, så kvarstår ändå problemet när vi ska administrera butiken. Omständligt och om man gör fel, så riskerar man att förlora vissa funktioner på startsidan.

Jag vill inte hänga ut företaget i frågan, för de har säkert många nöjda kunder, men vi håller just nu på att byta till något annat.

Så här ser sidan ut idag:

Mer information om den nya butiken kommer att komma framöver. Just nu håller jag på att se över utbudet lite. Eventuellt kommer det att bli vissa förändringar av utbudet också. 

måndag 30 juli 2012

Telefonförsäljare

Jag är ledsen om du råkar vara telefonförsäljare. Det verkar vara ett hopplöst arbete. Hur många är det som uppskattar att telefonförsäljaren ringer? De säljer tvättmedel, tidningar, lotter till både det ena och det andra. Även Strumpor och underkläder går att sälja via telefon.
Förmodligen är det lönsamt eftersom det finns företag som gör det, men Laba kommer aldrig att ringa hem till dig. Behöver du nya strumpor, tror jag att du själv kan söka upp dem, antingen i vanlig butik eller på nätet. Bäst är förstås om du hittar dem på www.laba.se ;-).

Trots att jag inte tänker ringa till dig och lura på dig några strumpor eller nya trosor, så läser jag ändå på lite om telefonförsäljning. Driver man butik, spelar ingen roll om det är på nätet eller "i verkligheten" så måste man tänka på marknadsföring. T.om. Gekås i Ullared som aldrig annonserar i tidning eller någon annanstans, har en marknadsföringsavdelning. Så anledningen till att jag läser en telefonförsäljningsblogg full med telefonförsäljningstips är helt enkelt att bli bättre på marknadsföring. För även om jag inte gillar att bli uppringd av telefonförsäljare, så kan de en hel del om just marknadsföring.


onsdag 25 juli 2012

Höstkatalog från Topeco

Idag kom Topecos höst katalog i Labas brevlåda. Har gjort en snabb titt i katalogen och kan konstatera att kalsonger och herrstrumpor är fortfarande deras bästa sida. Just nu har jag en massa idéer i huvudet, så vi får väl se vad det blir. Men något nytt från Topeco blir det nästan säkert.
Här är ett exempel på kalsonger som redan idag finns i Labas hyllor och som varit mycket uppskattade.



tisdag 24 juli 2012

Nya trycksaker

Nu har jag beställt nya trycksaker åt Laba. Små Tack för beställningen kort som jag tänkte att jag skulle skicka med alla beställningar.
Som det är idag så lägger jag oftast inte i något mer än det som kunden beställt. Men ett litet kort eller en liten lapp med ett bra erbjudande är ju trevligt att få, så därför har jag nu beställt de små korten. Jag börjar med dessa, så får vi se vad vi kan hitta på sedan.